onsdag 16 juli 2008

Holmes à la Ritchie

Min blogg invigs med en nyhet som har någon vecka på nacken. Guy Ritchie, kungen av actionkomedier, ska göra en film om Sherlock Holmes. Med Robert Downey Jr. i huvudrollen kan det bli riktigt intressant. Inte för att det spelar någon större roll för min del, jag skulle inte avskräckas från en ny Ritchierulle om så Adam Sandler hade huvudrollen. Jag tillhör de få som tyckte att kalkonen Swept Away var helt ok, och jag älskade den risade Revolver.

Ritchies film kommer dock få konkurrens av en annan Holmesfilmatisering. Ännu en gång kommer alltså två filmer på samma koncept få premiär ungefär samtidigt. Det är ett märkligt Hollywoodfenomen som vi har sett många gånger förut. Sacha Baron Coen och Will Ferell ska fronta den andra versionen, som antagligen blir mer humoristisk. Vilken av filmerna som går segrande ur denna strid återstår att se.

Ritchies version beräknas få premiär hösten 2009. Men så länge behöver vi inte vänta för att få en ny Ritchiedos. RocknRolla har svensk premiär redan 3 oktober.

Källa

1 kommentar:

Pyzzoq sa...

Tjenare Jon, fin start på din blogg.

Har ett litet förslag till dig och det är att du kan få vara en gästbloggare på min nystartade blogg och recensera filmer som baseras på tv-spel. t.ex. Resident Evil, Silent Hill m.m.

Så får du själv bestämma hur ofta du lägger upp dem osv, tänkte att det kan vara roligt att ha någon gästbloggare på min sida, så fundera på det ett tag.